Virksomhetene har fått informasjon direkte per e-post om datoer og puljeplaner. Hvis man skulle mistenke at man opplever en feil i tilknytning til noen av disse sikkerhetstjenestene, så meldes dette i Kompass etter vanlige rutiner. Man kontakter da 1. linje brukerstøtte i virksomheten.
Endpoint Security (antivirusløsning)
Rulles ut fra og med 30.10 til og med 15.11. Denne distribueres via landesk og brukerne vil få beskjed om planlagt omstart av klienten. Det er ellers ingen praktisk påvirkning i daglig bruk av PC.
E-mail Security
Rulles ut fra og med 5.11 til og med 21.11. Dette er en sentralisert endring og vil derfor ikke merkes lokalt på PC. Ved mistanke om at e-post ikke kommer frem eller er forsinket, kan man melde en sak i Kompass (IKT feilmelding) etter vanlige rutiner for dette.
Secure DNS
Rulles ut fra og med 16.11 til og med 19.11. For denne tjenesten vil det ikke deles opp i puljer per virksomhet. Dette er en sentralisert endring og vil derfor ikke merkes lokalt på PC eller tynnklient. Denne tjenesten kan blokkere mistenksomme nettsider eller annet type aktivitet. Dette merker man ved at tjenester eller nettsider som vanligvis er tilgjengelige, plutselig ikke fungerer lenger. Dette meldes etter vanlige rutiner i Kompass, som en IKT feilmelding.