Vi skifter driftsleverandør

Sist oppdatert: 22.03.2018

22. mars kl. 09.00 skifter Oslo kommune driftsleverandør fra Evry til Sopra Steria.

Med unntak av 1.linje brukerstøtte og UKEs Servicesenter, som får nytt Service Management-verktøy, skal ingen brukere bli berørt av overgangen. Som et risikoreduserende tiltak er det likevel opprettet et kontrollsenter hos USS med representanter fra alle involverte parter.

Bestill via Kompass

Service Management-verktøyet BOKS erstattes med Kompass. Bestillinger og melding av saker fra 22. mars skjer derfor via Kompass. UKE registrerer åpne saker i BOKS på nytt i Kompass og lukker BOKS-sakene. BOKS vil være tilgjengelig for oppslag og spørring inntil videre.

Kompass finner du her.

Opplæring i Kompass:

Når det gjelder «on site» reparasjoner av utstyr, er Neisa ny leverandør (tidligere InfoCare). Merk også at det vil tilbys en ny tjeneste fra oppstartsdag som tilbyr defekt PC erstattet, leveringstid i løpet av maks 24 timer.

USS har utvidet åpningstid til kl. 20.00. Kontaktinfo er uendret, telefon 23 47 70 70 (åpningstid: 08.00 – 20.00 på hverdager). Telefoner til USS som gjelder kritiske hendelser utenom åpningstid, settes automatisk videre til Sopra Steria sin Servicedesk og behandles der.