Behandle søknad om permisjon
Sist oppdatert: 03.01.2023
Søknader om permisjon behandles i HR-systemet i henhold til personalreglementet og velferdsreglementet.
Velferdspermisjoner kan innvilges for inntil 12 virkedager, og godkjennes av nærmeste leder. Permisjoner med/uten lønn over 12 dager må godkjennes av avdelingsdirektør før den kan behandles i HR-systemet.
I HR-systemet
- Når den ansatte har sendt søknad om permisjon, vil du som nærmeste leder motta et e-postvarsel via HR-systemet.
- En søknad skal behandles fortløpende og så raskt som mulig, enten du skal godkjenne den, avslå den eller sende den i retur til den ansatte.
- Den ansatte får beskjed via HR-systemet om at søknaden er innvilget eller avslått.
- Etter at du har innvilget en permisjon, må du deretter sende en sak i Kompass til Felles lønnstjeneste.
Les mer om personalreglementet og velferdsreglementet på Felles intranett.
Spesielt om foreldrepermisjon
- Henvis den ansatte til informasjon på Felles intranett og UKEs intranett. Her finner den ansatte søknadsskjemaet som skal benyttes for å søke om permisjon i UKE. Skjemaet skal fyller ut senest 6 uker før oppstart av foreldrepermisjon.
- Når du mottar søknaden, behandler du denne i tråd med reglementet.
- Ved godkjenning av søknaden sender du sak i Kompass til Felles lønnstjeneste:
- Last opp søknad om foreldrepermisjon.
- Skriv at NAV trenger inntektsmelding.
- Vent på tilbakemelding på at inntektsmelding er sendt til NAV.
- Når du har fått bekreftet at inntektsmelding er sendt, ber du den ansatte om å sende kopi av foreldrepengevedtaket.
- Last opp vedtaket i Kompass-saken.