Slik viderefakturerer du

Sist oppdatert: 03.05.2021

Konteringsstrengen i økonomisystemet er oppdatert med to nye dimensjoner (Arbeidsordre og Utlegg). Fakturabehandler angir om en inngående leverandørfaktura er et utlegg som skal viderefaktureres ved kontering.

Ved behandling av inngående faktura må prosjektleder fylle ut arbeidsordre (Dim 5) og velge utlegg (status J - Ja) (Dim 7) i konteringsstrengen for at den skal komme med på fakturagrunnlaget og faktureres som "utlegg".

1

 

Klikk på Oppgaver Skjermbilde av et varsel  og Gå til Oppgavebehandling.
 

Skjermbilde av en dialogrute for oppgaver

2

 

Skjermbilde for oppgavebehandling vises.

Klikk på Behandle lev.faktura.

Inngående leverandørfaktura som ligger til behandling listes til høyre i skjermbildet. Klikk på faktura.

Skjermbilde av alle oppgaver

3

 

Skjermbilde for godkjenning av leverandørfaktura.

Fakturaer du har mottatt til behandling vises til venstre i skjermbilde. Valgt faktura markeres med blått og detaljer hentes opp til høyre i skjermbilde.

Skjermbilde av godkjenning av leverandørfaktura

4

 

Legg inn Konto og klikk på Tab-tasten (↹).

Skjermbilde av detaljer for leverandørfaktura

5

 

Arbeidsordre og Utlegg blir tilgjengelig i konteringsstrengen.

Skjermbilde av detaljer for leverandørfaktura

6

 

Legg inn Arbeidsordre.

Alle transaksjoner må registreres med Arbeidsordre og tilhørende Prosjekt. Ved registrering av arbeidsordre i konteringsstreng på inngående faktura eller ved timeregistrering skal Arbeidsordre legges inn og tilhørende Prosjekt vil følge av Arbeidsordre.
 

7

 

Endre verdi på Utlegg fra N (Nei) til J (Ja).

Inngående faktura med verdi J i dimensjonen Utlegg i konteringsstrengen kommer med på fakturaforslaget til utgående faktura.
 

8

 

Velg handling ut fra din rolle i fakturaprosessen.

Skjermbilde av knapper

 

 

Kontakt

Susanne Marie Quille Trøan
Koordinator økonomi