E-post (Outlook)

Sist oppdatert: 17.03.2023

Standard e-postsignatur

Alle ansatte skal ha samme e-postsignatur. Malen finner du i designmanualen.

Slik lager du signatur:

  • Last ned signaturmalen i Word-format.
  • Åpne dokumentet, kopier tekst og logo.
  • Gå inn i Outlook, og klikk på "Fil" i menylinjen
  • Klikk deretter på "Alternativer" og velg "E-post" og "Signatur" og velg "E-postsignatur".
  • Klikk på "Ny", og gi signaturen et navn.
  • Lim inn kopiert tekst og logo i tekstfeltet.
  • Endre teksten slik at informasjonen gjelder for deg.
  • Klikk "Ok".

Den første signaturen du lager blir automatisk valgt som signatur når du sender en ny e-post.

Automatiske svar

Automatiske svar i Outlook brukes når du ikke er tilgjengelig og sendes til alle som sender deg e-post i perioden du ikke er på jobb.

Slik oppretter du et automatisk svar:

  • Klikk på "Fil" i menyen øverst.
  • Velg "Automatiske svar (fraværende)".
  • Velg "Send automatiske svar" og oppgi tidsintervall.
  • Skriv inn en fraværsmelding der du oppgir hvor lenge du skal være borte og hvem som kan kontaktes i ditt fravær.

Husk å legge inn fraværsmeldingen under fanen «utenfor organisasjonen» også. 

Slik får du tilgang til jobb-e-post på mobil

For å oppfylle kravene til sikkerhet i våre systemer, må appen "Firmaportal for Intune" installeres.
Hvis mobilen blir stjålet eller tapt på annen måte, kan vi slette jobbrelatert informasjon på telefonen. Vi vil ikke ha mulighet til å overvåke annen bruk eller se hvilke andre apper du installerer. 
Se veiledning for installasjon av Intune på din mobil.

Kontakt Intern-IT
Send henvendelse i Kompass