Kontor 2024

Sist oppdatert: 30.11.2022

Kontorlokalene på Helsfyr skal pusses opp. Informasjon og avklaringer blir lagt ut fortløpende på denne siden og på Workplace.

UKE blir værende på Helsfyr. Gjennom prosjektet Kontor 2024 skal lokalene moderniseres og tilpasses etter hvordan vi jobber. Prosjektet er planlagt ferdig innen januar 2024. Slik blir lokalene.

Tidsplan og gjennomføring 

  • 5. etasje: 7. november 2022 til 27. mars 2023​
  • 6. etasje: 10. februar til 12. juni 2023​
  • 7. etasje: 28. april til 27. september 2023​
  • 8. etasje nord: 17. august til 30. oktober 2023​
  • 4. etasje sør: 13. september til 30. november 2023​
  • 3. etasje: Trolig sen høst 2023 (kun mindre endringer)

Utflytting skjer to uker før oppsatt startdato.​ Etter ferdigstillelse vil det gå med cirka to uker til innflytting og møblering. Se bilde av tidslinje i Sharepoint (PDF)

Hvem skal bo hvor?   

  • 3. etasje syd: Kommunikasjons- og OU-tjenester
  • 3. etasje nord: Kontaktsenteret og møteromssenter
  • 4. etasje: HR og virksomhetsstyring og Økonomi og internservice (staben)
  • 5. etasje: Ny lønnstjeneste
  • 6. etasje syd: Lønns- og regnskapstjenester
  • 6. etasje nord: To mulige alternativer – ikke avklart ennå 
  • 7. etasje: IKT
  • 8. etasje: Innkjøpstjenester

Hvor skal jeg sitte under oppussingen?  

Prosjektet jobber med å kartlegge den samlede kapasiteten i lokalene og behovet for midlertidige kontorplasser under oppussingsperioden. 

Her sitter medarbeiderne fra 5. etasje

  • Lønn sitter i Fredrik Selmers vei. 
  • Regnskap har flyttet til 8. etasje. 
  • HR og virksomhetsstyring og Økonomi og internservice (staben) sitter i 3. etasje nord. 

Slik blir lokalene 

Avdelinger, eller avdelinger som jobber tett med hverandre, skal ha egne hjemmeområder inndelt i tre ulike arbeidssoner. Hver etasje er tilpasset de ulike avdelingenes behov. Les mer om hvordan de nye lokalene vil bli.

Plass nok til alle? 

De nye kontorlokalene vil ha plass nok til at alle medarbeidere i UKE kan være på jobb samtidig. Det er ikke lagt opp til at den enkelte skal ha en fast sitteplass, men heller velge arbeidssone ut ifra hvilke oppgaver som skal løses til enhver tid. Hver avdeling og hver seksjon vil ha egne områder som er forbehold dem. 

Støyende arbeid 

Gårdeier legger opp til en ordning der det mest støyende arbeidet vil bli varslet om på forhånd, slik at det er mulig å for medarbeidere å planlegge arbeidsdagen i forveien.

Ombruk av møbler og inventar 

I den grad møbler og inventar vi har i bygningen i dag dekker behovene våre, skal dette brukes på nytt i de nye lokalene. Derfor har Internservice katalogisert alt av møbler og inventar i et eget datasystem. I tillegg benytter prosjektet en samkjøpavtale som leverer både flytting, lagring og montering. På den måten har vi god oversikt når fremtidig bruk skal avgjøres.

Mulighet til å påvirke utformingen

Rammene for plantegningene er fastsatt, men det vil være mulig å komme med innspill til mindre endringer. Det vil også være enklere å tilpasse de ulike sonene etter behov. Det blir tatt individuelle hensyn der det er nødvendig (som for eksempel stoler og tastatur). Har du viktige innspill som gjelder deg, seksjonen eller avdelingen din? Ta kontakt med nærmeste leder. 

Medvirkning

Både vernetjenesten og AMU er en sentral del av den videre prosessen. I tillegg er det etablert arbeidsgrupper som består av UKE-medarbeidere. Disse skal følge opp de ulike delene av prosjektet, som arbeidslokaler mens oppussingen pågår, inventar, HMS, IKT og sikkerhet.   

Prosjektleder
Cecilie Kjølnes Skaar

Prosjektansvarlig
Vibeke Rise

Prosjekteier
Bjørn Marthinsen

Prosjektstyre
UKEs ledergruppe