Kontor 2024

Sist oppdatert: 24.04.2023

Kontorlokalene på Helsfyr skal pusses opp. Informasjon og avklaringer blir lagt ut fortløpende på denne siden og på Workplace.

UKE blir værende på Helsfyr. Gjennom prosjektet Kontor 2024 skal lokalene moderniseres og tilpasses etter hvordan vi jobber. Prosjektet er planlagt ferdig innen januar 2024.

Det er arbeidsoppgaven din som bestemmer hvordan og hvor du jobber. Det betyr at det er du som bestemmer hvor du skal sitte. Det er dette vi kaller en aktivitetsbasert arbeidsplass.

Tidsplan for oppussing: 

  • 5. etasje: 1. november 2022 til 12. april 2023​
  • 6. etasje: 27. januar til 26. juni 2023​
  • 7. etasje: 12. april til 11. september 2023​
  • 8. etasje nord: 26. juni til 31. oktober 2023​
  • 4. etasje sør: 15. august til 15. desember 2023​
  • 3. etasje: Trolig sen høst 2023 (kun mindre endringer)

Eksakt dato for inn- og utflytting avklares mellom den enkelte avdeling og prosjektet. Se bilde av tidslinje i Sharepoint (PDF). Lokalene er kun tilgjengelig for oss i ukene som er merket hvitt.

Hvem skal bo hvor? 

  • 3. etasje syd: Kommunikasjons- og OU-tjenester
  • 3. etasje nord: KOU og møteromssenter
  • 4. etasje: HR og virksomhetsstyring og Økonomi og internservice
  • 5. etasje: Ny lønnstjeneste
  • 6. etasje syd: Lønns- og regnskapstjenester
  • 6. etasje nord: IKT-tjenenester + midlertidig bruk for andre
  • 7. etasje: IKT-tjenester
  • 8. etasje: Innkjøpstjenester

Hvor skal jeg sitte under oppussingen?  

Prosjektet jobber med å kartlegge den samlede kapasiteten i lokalene og behovet for midlertidige kontorplasser under oppussingsperioden. 

  • IKT sitter i Fredrik Selmers vei fra og med 20. april
  • Regnskap sitter i 8. etasje (flytter til 6. etasje sør 26. juni)
  • HR og virksomhetsstyring og Økonomi og internservice sitter i 3. etasje nord
  • Virksomhetsdialog sitter i 3. etasje sør

Slik blir lokalene 

Avdelinger, eller avdelinger som jobber tett med hverandre, skal ha egne hjemmeområder inndelt i tre ulike arbeidssoner. Hver etasje er tilpasset de ulike avdelingenes behov. Les mer om hvordan de nye lokalene vil bli.

Plass nok til alle? 

Når de er ferdige vil de nye kontorlokalene ha plass nok til at alle kan være på jobb samtidig. Det er ikke lagt opp til at den enkelte skal ha en fast sitteplass, men heller velge arbeidssone ut ifra hvilke oppgaver som skal løses til enhver tid. Hver avdeling og hver seksjon vil ha egne områder som er forbehold dem. 

Støyende arbeid 

Riving og annet støyende arbeid skal foregå før klokken 10 og etter klokken 14. Leietakers avtale med entreprenør er at arbeidene skal være til minst mulig sjenanse for oss som jobber her.

Oppussingen gjøres av Alliero AS. Håndverkerne benytter inngangen fra bakgården og vareheisen ved containerne i 1. etasje. Ved særlig intensive perioder og ved store leveranser har de også tillatelse fra gårdeier å benytte personheisene; disse vil i så fall tildekkes/merkes mens levering foregår. 

Ombruk av møbler og inventar 

I den grad møbler og inventar vi har i bygningen i dag dekker behovene våre, skal dette brukes på nytt i de nye lokalene. Derfor har Internservice katalogisert alt av møbler og inventar i et eget datasystem. I tillegg benytter prosjektet en samkjøpavtale som leverer både flytting, lagring og montering. På den måten har vi god oversikt når fremtidig bruk skal avgjøres.

Mulighet til å påvirke utformingen

Rammene for plantegningene er fastsatt, men det vil være mulig å komme med innspill til mindre endringer. Det vil også være enklere å tilpasse de ulike sonene etter behov. Det blir tatt individuelle hensyn der det er nødvendig (som for eksempel stoler og tastatur). Har du viktige innspill som gjelder deg, seksjonen eller avdelingen din? Ta kontakt med nærmeste leder. 

Medvirkning

Både vernetjenesten og AMU er en sentral del av den videre prosessen. I tillegg er det etablert arbeidsgrupper som består av UKE-medarbeidere. Disse skal følge opp de ulike delene av prosjektet, som arbeidslokaler mens oppussingen pågår, inventar, HMS, IKT og sikkerhet.   

Prosjektleder
Cecilie Kjølnes Skar

Prosjektansvarlig
Vibeke Rise

Prosjekteier
Bjørn Marthinsen

Prosjektstyre
UKEs ledergruppe